Czy zdrowy styl życia to harówka i asceza?

Dźwięk budzika wyrywa gwałtownie ze snu. Szybkie spojrzenie na zegarek i wszystko jasne: już 4.30, czas na jogging. Po przebiegnięciu 10 km powrót do domu, szybki prysznic, na zmianę gorący i zimny (pobudza krążenie) i już można siadać do śniadania. Na stole już czekają pyszne kiełki i sałata, do picia woda mineralna, oczywiście niegazowana. czytaj więcej »

Przeziębienie i co dalej?

Te objawy są znane chyba każdemu. Katar, zatkany nos, ból gardła, kichanie, podwyższona temperatura i ogólnie złe samopoczucie sygnalizują, że najprawdopodobniej dopadło nas przeziębienie. Pod tą nazwą kryje się infekcja wirusowa górnych dróg oddechowych trwająca od około tygodnia do 10 dni czytaj więcej »

Dynia nie tylko do dekoracji

Co roku o tej porze można obserwować dynie pyszniące się na tarasach, podjazdach, ułożone przy płotach i na schodach domów. Na razie warzywo to ciągle kojarzy się raczej z polskimi dożynkami niż z amerykańskim świętem Halloween, ale trudno przewidzieć jak będzie w przyszłości. Jedno jest pewne: dynia budzi pozytywne odczucia. czytaj więcej »

 

Z cyklu: mała rada

Zadbaj o dobrą zabawę. Jeśli ćwiczenia okażą się nudne a sala do ćwiczeń zaczyna się coraz bardziej kojarzyć z salą tortur, łatwo zaniechać treningu. Znajdź sposób na to, aby urozmaicać ćwiczenia, a będzie Ci łatwiej je kontynuować.

Twoja wizytówka – zadbana skóra

786584004_be4c5d74e0

Istnieją osoby obdarzone z natury piękną, zdrową, bezproblemową skórą, o którą nie muszą specjalnie dbać, a i tak ich cera wygląda olśniewająco. Z kolei inne (i takich jest zdecydowana większość) borykają się z różnymi problemami skórnymi, takimi jak trądzik, skłonność do wyprysków, nadwrażliwość, przesuszenie i inne. Na pewno dużą rolę odgrywają tu geny i jak to zwykle bywa niektórzy mają nieco więcej szczęścia niż inni. Nie oznacza to, że nie posiadając naturalnie pięknej skóry musimy się z tym pogodzić, a dysponując piękną cerą możemy osiąść na laurach, bo takie podejście prędzej czy później nas zgubi.

Z cyklu: mała rada

Im więcej kolorów zjadasz, tym lepiej. Czerwona papryka i buraki, pomarańczowa marchewka i pomarańcze, zielona sałata, kapusta czy szpinak, fioletowe śliwki, granatowe winogrona, zielone jabłka czy biały kalafior zapewnią Ci porcję wielu niezbędnych składników takich jak błonnik, witaminy czy składniki mineralne.

Jak poprawić jakość snu

2562505677_c103397de4_m

Czy w ciągu dnia często odczuwasz zmęczenie, roztargnienie, a mimo to leżąc w łóżku długo czekasz na sen? Nic nie pomaga, wiercisz się, przewracasz z boku na bok myśląc o tym, że niedługo zadzwoni budzik, a ty ciągle jeszcze nie śpisz? Jeśli takie sytuacje nie są ci obce, najwyższy popracować nad efektywnym snem.

Z cyklu: mała rada

Unikaj dotykania oczu, nos i ust. Obecność błon śluzowych w tych miejscach ułatwia drobnoustrojom wnikanie do wnętrza organizmu. Myj ręce przed dotykaniem tych miejsc.

Obniżanie poziomu cholesterolu

Lose weight now

Właściwy poziom cholesterolu to jeden z ważniejszych czynników zdrowia. Co robić, kiedy wynik tego badania nie jest satysfakcjonujący? Przede wszystkim trzeba się cieszyć, że w porę wykryto nieprawidłowości. Niestety nie ma objawów, które sygnalizowałyby podwyższony poziom cholesterolu i dla wielu pierwszym, a bywa, że i ostatnim sygnałem problemów jest zawał lub udar. Skoro już poznaliśmy wroga, warto wiedzieć, jak z nim walczyć i rozpocząć działania natychmiast.

Pić albo nie pić? Oto jest pytanie…

IMG_1083

Odpowiedź jest prosta. Pić! Ale co? Do wyboru mamy kilka opcji, mniej lub bardziej korzystnych dla zdrowia.  Niniejszym artykułem rozpoczynam cykl dotyczący wpływu na zdrowie poszczególnych  napojów. Można zrezygnować z aktywności fizycznej czy regularnych badań,  ale nie da się przestać pić, bo w stosunkowo krótkim czasie doprowadzi się organizm do śmierci.

Z cyklu: mała rada

Rzuć palenie. Natychmiast. Na zawsze.

Zdrowe odżywianie. To, co wiemy na pewno. Część druga

photo1cd-0185

Dzisiaj druga część wpisu na temat „żelaznych” prawd dotyczących prawidłowego odżywiania. Większość z nich nie będzie dla czytelników wielkim zaskoczeniem, ale są na tyle istotne, że warto brać je pod rozwagę podczas planowania posiłków. Pierwsza część artykułu tu:

Z cyklu: mała rada

Upewnij się, że sok, który pijesz jest 100% i raczej nie przekraczaj ilości jednej szklanki dziennie.