Monthly Archives: Grudzień 2013

Z cyklu: mała rada

Gotowe mrożonki warzywne są łatwe i szybkie do przyrządzenia i taki posiłek dzięki zawartym w nim węglowodanom zapewni nam sytość i dostarczy mnóstwo witamin i minerałów.

10 powodów dlaczego warto tańczyć

wygieci tancerze

Korzyści z tańca są nieocenione i bardzo różnorodne. Ten rodzaj aktywności angażuje zarówno ciało, jak i umysł, ma wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani przez innych i przez samych siebie. A oto 10 najważniejszych powodów, dla których warto rozpocząć przygodę z tańcem.

Z cyklu: mała rada

Zawsze zaczynaj ćwiczenia od krótkiej rozgrzewki a po ich zakończeniu nie zapominaj o rozciąganiu mięśni. Pozwoli to uniknąć kontuzji i bólu mięśni.

Burak – jedno z najzdrowszych warzyw

IMG_1092

Wigilia zbliża się wielkimi krokami. Zwyczajowo po przełamaniu się opłatkiem na wigilijny stół wjeżdża zupa. W zależności od regionu i tradycji bywa to grzybowa, grochówka, siemieniotka, migdałowa i pewnie jeszcze parę innych. Gdyby jednak zastanowić się, którą zupę poda się w największej ilości domów, to obstawiam, że będzie to barszcz.

Zdrowie na cztery łapy czyli o zaletach posiadania zwierzaka

photo1cd-0182

Badania naukowe potwierdzają to, co już od dawna wie każdy zaangażowany opiekun Reksia, Azora czy Mruczka. Zwierzak domowy to inwestycja w nasze zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne.  Już dawno losy ludzi i zwierząt skrzyżowały się ze sobą. Prawdopodobnie pierwszym udomowionym zwierzęciem był pies i miało to miejsce około 12 000 lat temu. Z kolei wzmianki o udomowionych kotach sięgają starożytności. Powody udomawiania były czysto praktyczne; ludzie korzystali z szybkości i agresywności wilków w trakcie polowań, koty pomagały w tępieniu gryzoni, a w zamian zwierzęta otrzymywały opiekę i regularne żywienie.

Jedz to, co lubisz z korzyścią dla zdrowia

IMG_1005

Nie róbmy sobie nadziei, że da się jeść tylko i wyłącznie śmieciowe jedzenie i cieszyć się dobrym zdrowiem. Z drugiej strony nie ma potrzeby wyrzekać się wszystkich swoich ulubionych smaków i potraw, nawet, jeśli nie wydają się być wzorem dobrze zbilansowanych posiłków. Zdrowa dieta powinna być bogata w błonnik i uboga w biały cukier, tłuszcze trans (wyjątkowo szkodliwy wynalazek), tłuszcze nasycone, cholesterol i sód. Z pomocą pewnych sposobów można zrobić ulubionym potrawom miejsce w naszym planie żywieniowym.

Z cyklu: mała rada

Jedz zróżnicowane posiłki. Spożywanie codziennie innych produktów pozwoli uniknąć nudy na talerzu i ułatwi dostarczenie organizmowi wielu składników odżywczych.

Zimowa szkoła przetrwania

IMG_0666

Nie ma co ukrywać – zima zbliża się wielkimi krokami, a w niektórych regionach rozpanoszyła się już na dobre. Nie oznacza to jednak, że musisz spędzić ją popadając z jednej infekcji w drugą, wydając krocie na leki i zużywając tony chusteczek jednorazowych. Jak dotąd ani natura, ani nauka nie stworzyła metody bezpiecznej hibernacji dla człowieka, więc nie pozostaje nic innego jak zmierzyć się z tym corocznym wyzwaniem. Na szczęście istnieją sposoby na to, żeby przetrwać zimę z podniesioną głową i w dobrej kondycji, niezależnie od pogody.

Niezwykłe właściwości ryb

IMG_1047

Z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia dzisiejszy wpis poświęcony będzie produktom, które tradycyjnie pojawiają się  na wigilijnym stole i zajmują na nim  poczesne miejsce. Chodzi o ryby. Co prawda zwyczajowo w tym dniu podaje się raczej ryby słodkowodne, ale ryby morskie zyskują coraz większą popularność. I bardzo dobrze, bo jak mówią wyniki wieloletnich badań, jedzenie ryb i owoców morza może przynieść nam wielkie korzyści.

Z cyklu: mała rada

Suszone owoce są świetną przekąską. Osoby, które muszą przestrzegać niskokalorycznej diety powinny pamiętać, że choć zdrowe, są one pożywieniem wysokoenergetycznym. Wystarczy spożywać je w niewielkich ilościach.