Monthly Archives: Styczeń 2014

Z cyklu: mała rada

Rzuć palenie. Natychmiast. Na zawsze.

Zdrowe odżywianie. To, co wiemy na pewno. Część druga

photo1cd-0185

Dzisiaj druga część wpisu na temat „żelaznych” prawd dotyczących prawidłowego odżywiania. Większość z nich nie będzie dla czytelników wielkim zaskoczeniem, ale są na tyle istotne, że warto brać je pod rozwagę podczas planowania posiłków. Pierwsza część artykułu tu:

Z cyklu: mała rada

Upewnij się, że sok, który pijesz jest 100% i raczej nie przekraczaj ilości jednej szklanki dziennie.

Dlaczego warto spać?

19648335_65b378cbba_m

Czy chce Ci się spać? Jeśli tak, to należysz do większości, która regularnie nie dosypia. Przyczyny są różne: nadmiar pracy czy obowiązków domowych, imprezy, telewizja, Internet. Nie jest żadną tajemnicą, że sen daje nam wypoczynek i poprawia samopoczucie, ale to nie jedyne korzyści, które zapewnia.

Z cyklu: mała rada

Jeśli masz tę możliwość, dojeżdżaj na uczelnię lub do pracy rowerem. Tym sposobem zapewnisz sobie odrobinę ruchu na świeżym powietrzu. Dodatkowo nie będziesz wydawać pieniędzy na bilet autobusowy czy paliwo, co może być dodatkową motywacją.

Zdrowe odżywianie. To, co wiemy na pewno. Część pierwsza

foto-23 (3)

To, co powinniśmy jeść, a czego unikać to temat nieustających sporów prowadzonych nie tylko przez naukowców na seminariach, ale  także w zwykłych domach przy okazji codziennych, jak i świątecznych posiłków. Co rusz przychodzi moda na nową, rewolucyjną dietę, która zapewni świetną figurę i długie życie, jedne produkty znajdują się na cenzurowanym, a inne triumfalnie wracają na nasze stoły.

Z cyklu: mała rada

Zdrzemnij się. Jeśli tylko masz na to czas, krótka drzemka czyni cuda. Nie kładź się tylko zbyt późno ani nie śpij zbyt długo, żeby nie miec problemów ze snem w nocy, a drzemka poprawi samopoczucie i zapewni nowe pokłady energii.

Postanowienie noworoczne – moja propozycja

www.healthline.com

Po okresie bożonarodzeniowej żywieniowej rozpusty i szaleństwach sylwestrowych nadchodzi tradycyjny czas postanowień noworocznych. Dotyczą one najczęściej związków, rodziny, pracy i oczywiście, zdrowia. Z początkiem roku już na pewno zapiszemy się na siłownię, skończymy z wieczornym obżarstwem i wylegiwaniem na kanapie. Ale jak to bywa, z dotrzymywaniem bywa różnie, a porażka już na początku roku skutecznie zniechęca do dalszych starań.

Włączanie produktów pełnoziarnistych do diety

WP_20131201_013

Dieta w krajach rozwiniętych opiera się głównie na zbożu i jego przetworach. Okazuje się,  że chociaż w wielu krajach obserwujemy wzrost popularności pełnoziarnistych produktów to ciągle spożywamy ich o wiele za mało, a są one głównym źródłem błonnika w naszej diecie.