Czekoladowy złoty środek

4036496631_dd39f771bf

Zgodnie z obietnicą spróbuję dziś określić, ile czekolady powinno się zjadać, aby w pełni skorzystać z jej dobrodziejstw unikając jednocześnie negatywnych efektów jej spożywania. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.

Wnioski z badań opublikowanych w Niemczech w 2010 roku prowadzonych przez 8 lat na niemal 20 00 pacjentów są takie, że jedząc przeciętnie 6 gram czekolady (jedna kostka) dziennie, można znacząco zmniejszyć ryzyko zawału lub udaru.

Z kolei na podstawie analizy siedmiu różnych badań ( w tym powyższego) obejmujących 114000 osób w Europie, Azji i Ameryce Północnej przeprowadzonej na Uniwersytecie w Cambridge wynika, że jedząc czekoladę częściej niż dwa razy w tygodniu można o 37% zmniejszyć ryzyko chorób serca, o 29% ryzyko udaru i o 31% ryzyko wystąpienia cukrzycy. Jednocześnie naukowcy z Cambridge przestrzegają przed zwiększaniem dawki czekolady, gdyż wtedy zniweczymy jej dobroczynne właściwości narażając się na wystąpienie szeregu chorób, o których pisałam we wcześniejszym artykule na temat tego przysmaku.

Co z tego wynika dla nas? Kostka dziennie gorzkiej czekolady dobrej jakości pomoże nam dbać o zdrowie. Jednocześnie zwiększenie dawki do np. dziesięciu kostek nie spowoduje (a szkoda), że będziemy dziesięć razy zdrowsi.

Więcej na temat wpływu czekolady na organizm tu

Zdjęcie: ‚Unbox/Unwrap. Pralus Papouasie‚http://www.flickr.com/photos/61532128@N0/4036496631 Źródło flickrcc.net

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>