Jedz to, co lubisz z korzyścią dla zdrowia

IMG_1005

Nie róbmy sobie nadziei, że da się jeść tylko i wyłącznie śmieciowe jedzenie i cieszyć się dobrym zdrowiem. Z drugiej strony nie ma potrzeby wyrzekać się wszystkich swoich ulubionych smaków i potraw, nawet, jeśli nie wydają się być wzorem dobrze zbilansowanych posiłków. Zdrowa dieta powinna być bogata w błonnik i uboga w biały cukier, tłuszcze trans (wyjątkowo szkodliwy wynalazek), tłuszcze nasycone, cholesterol i sód. Z pomocą pewnych sposobów można zrobić ulubionym potrawom miejsce w naszym planie żywieniowym.

Spraw, by ulubione potrawy były zdrowsze. W tym celu zmodyfikuj przepisy uwzględniając zasady prawidłowego żywienia.

  • użyj niskotłuszczowych wersji produktów nabiałowych
  • zamiast ze schabu przyrządź kotlety z indyka
  • zminimalizuj ilość dodawanej soli do potraw
  • produkty z białej mąki zastąp pełnoziarnistymi
  • zredukuj ilość dodawanego do potrawy cukru nawet o połowę np. w przypadku pieczenia ciast
  • doprawiaj potrawy ziołami, naturalnymi przyprawami i cytryną
  • w przypadku potraw jednogarnkowych zwiększaj proporcję warzyw do mięsa
  • wybieraj najchudsze kawałki mięsa
  • piecz, gotuj, duś, przyrządzaj potrawy w mikrofalówce zamiast smażyć

Rozmiar ma znaczenie

  • jeśli nowa, zdrowsza wersja potrawy nadal nie jest zbyt zdrowa lub Ci nie smakuje zmniejsz rozmiar zjadanej porcji a resztę talerza wypełnij produktami o małej zawartości tłuszczu i kalorii, ale zawierającymi dużo błonnika, witamin i minerałów takimi jak warzywa, owoce i produkty pełnoziarniste
  • zamawiając deser podziel się nim z resztą współbiesiadników. W ten sposób zakosztujesz ulubionego smaku bez ryzyka przejedzenia sięIMG_1008

Częstotliwość

  • aby zachować względnie zdrową dietę i jednocześnie nie rezygnować całkiem z dietetycznych grzeszków postaraj się, by były one raczej odstępstwem od normy niż codziennością. Jedz takie potrawy od święta upewniając się, że reszta posiłków tego dnia jest dobrze zbilansowana

Aktywność fizyczna

  • możesz sobie odrobinę pofolgować kulinarnie jeśli regularnie ćwiczysz a tym samym spalasz nadmiar kalorii i utrzymujesz serce w dobrej kondycji
  • ćwicz kilka razy w tygodniu przez 30 minut
  • wybierz taką formę ruchu, która sprawia Ci przyjemność np. zumbę, salsę, poobiedni spacer lub sporty drużynowe

 

 

 

One Response to Jedz to, co lubisz z korzyścią dla zdrowia

  1. bozena pisze:

    Mikrofalowka to niezbyt dobry sposob na gotowanie ,ale z reszta zgadzam sie .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>